Bokenäs Idrottsförening
Fotboll

Bokenäs MTB & TrailRun

Bokenäs MTB blir ”Bokenäs MTB & TrailRun”

Tisdagen den 22/8 2023 klockan 18:00 välkomnar Bokenäs IF er till 2:a upplagan av motionsloppet med kuperad terräng, utmanande backar och en magisk natur. Förra året testades även att använda banan för ett TrailRun vilket föll väl ut och i år blir öppen för alla som prova. Banorna är i stort sett dom samma för cyklister och löpare frånsett att den sista stigningen hyvlas en bit till förmån för löparna som dessutom avslutar med den vackra strandpromenaden utefter vattnet.

MTB-loppet mäter ca 15 km och dryga 400 höjdmeter medan löparna får ihop ca 12,5 km och något mindre höjdmeter. TrailRun-loppet startar 18:30.

Efter loppet bjuds på korv, bröd och gôtt eftersnack

Priser från våra samarbetspartners kommer lottas ut på nummerlapparna.

Banbeskrivning finns här

Praktisk information inför loppen finns här

Anmälan sker via Arean Time. Klicka här för att komma till anmälan.

Hjärtligt välkomna att utmana Hafstens vackra natur

Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade